g'day mate - Reisverslag uit Sydney, Australië van Aaf - WaarBenJij.nu g'day mate - Reisverslag uit Sydney, Australië van Aaf - WaarBenJij.nu

g'day mate

Door: aaf

Blijf op de hoogte en volg Aaf

20 November 2014 | Australië, Sydney

hallooowtjes iedereen,

m'n eerste verhaaltje.. sinds ik in sydney ben beland. en het is hier echt super gaaf.. wel helemaal anders als ik gewend ben.. maar ow zo leuk..

maandag 10 november was dan toch de dag dat ik eindelijk vliegen mag..
nou dat was me wel een dagje.. ben volgens mij nog nooit zo zenuwachtig geweest als toen.. eerst op de koffie geweest bij m'n lieve nichtje mijntje.. en daarna met Nanne, Guus en Schutje naar schiphol gereden.. daar waren ons spap, Bauke, Marit, Tjeuw en Thijs ook om me uit te zwaaien om er zeker van te zijn dat ik echt weg was.. eerst wat gedronken met elkaar en toen naar boven gegaan waar een mega lange rij stond.. dus gaf ik iedereen een knuffel en een traan :P en ging ik in de rij staan.. toen ik daar eenmaal stond en iedereen wegliep toen was het toch wel ff zwaar.. maar had er zelf voor gekozen en de reis kon nu beginnen.. op schiphol stond ik mega te bibberen.. ik kon nog geen berichtje typen.. eenmaal door de gate geweest te zijn ging het wel weer..

mijn eerste vlucht was met emirates naar dubai.. waar ik natuurlijk weer niet wist hoe de stoel naar achteren moest.. :P en ik daar zat te klungelen... dat me buurman opviel dat ik niet wist hoe dat werkte.. en hielp me ermee.. en vroeg of dit me eerste reis alleen was.. en moest er wel even om lachen.. ik dacht ja lach maar meneer tommy hilfinger.. wat bleek nou hij was een vertegenwoordiger van tommy hilfinger en moest voor zaken naar azie..

toen aangekomen op de airport van dubai.. amai amai amai dat is echt mega groot! moest met de metro naar een andere deel van de airport.. eenmaal aangekomen bij m'n gate nog ff snel een sigaretje dacht ik.. eenmaal in het rokershol aangekomen en 2 hijsjes had genomen heb ik hem weer uitgeduwd.. je ging daar kapot.. met 50 man in z'n hokje staan zonder afzuiging.. jeetje mina.

daarna verder gevlogen met quantas.. ik was dus om 22.00 vertrokken in nl.. en 6 uur later aangekomen in dubai daar was het al 8.00 en vertrok om 10.00.. maar een paar uur later was het weer donker.. en 14 uur later was ik in sydney en was het 6.30 in de morgen.. dus heb 2 keer warm gegeten in het vliegtuig en een ontbijt gekregen om 4.30 in de nacht.

in sydney aangekomen moest ik natuurlijk door de doaune en jaja bram er werd gefilmd die dag.. maar geen film ploeg gezien.. wel wat honden die langs mensen af liepen.. en ik stond er een beetje nerveus rond te kijken waar ik heen moest met m'n tas.. toen kwam er een vrouwtje naar me toe.. en vroeg of ik hykers aan had. of ik een tent bij had en eten of drinken in m'n tas. waar ik op zei nee. kreeg een stempel en mocht meteen naar buiten lopen. dus het hele circus heb ik verder niet gezien.

daar stond ik dan... 's morgens in sydney airport opzoek naar een bordje met de naam van de organisatie of mij.. maar niks te vinden.. na een half uur rond gedwaald te hebben heb ik zelf een shuttle bus genomen naar de hostel..

bij de hostel aangekomen... geen aaf bekend in hun systeem.. oftewel er was niks voor mij geboekt.. aangezien ik kapot was vroeg ik of er toch een bed vrij was.. gelukkig nog 1.. en in mn kamer aangekomen lagen daar 7 mannen te ronken in hun bed.. en was er nog 1 bedje vrij.. sta je dan met je tas.. owkee ik ben moe.. gooi m'n kostbare spullen in een kluisje en ga zo wel een uurtje slapen.. en doe de rest dadelijk wel..

in de middag was ik naar het kantoor gelopen van de organisatie.. geen aaf bekend.. gemaild met bart, de organisatie uit nl. wat bleek hij was mij vergeten in te boeken in australie. dus ik had wel betaald maar hij heeft het niet doorbetaald naar hun.. oftewel alles moest a la minute.. nu heb ik alleen nog geen bankaccount.. maar die komt een van deze dagen. en kon nog wel mee met de groep die starte meteen.. alleen kon ik misschien niet mee met de boot maar ze zeiden van wel.. want er vallen altijd mensen af zei ze.

de eerste dag hebben we een city tour gehad dwars door de stad.. langs de ophra house de brigde en darling harbour china town chinese garden een super mooi mega groot park/tuin.. en wat gegeten daar.. de groep was vrij jong met heel veel uit de uk. bij de ophra house aangekomen hield de tour op en kon je zelf nog rond lopen of terug naar de hostel.. een paar duitsers vroegen of ik mee liep wouden heel even naar de brug en daarna weer terug naar de hostel.. owkee ik loop wel mee.. nou dat even was uiteindelijk een tocht geworden van 3 uur.. toen ik eindelijk terug was in mn hostel.. wou ik eigenlijk gaan slapen maar mn roommates waren zuipspelletjes aan het doen in de kamer..
Dus ja dan doe je ook maar mee.. Daarna lekker gaan slapen

De volgende dag was er in de ochtend een meeting over het vinden van werk en reizen.. Erg interessant maar ook heel veel informatie in een keer.. In het Engels dus dubbel op veel denkwerk

  • 20 November 2014 - 20:37

    Nanne:

    Aaf!!!
    Leuk verslag hoor en wat maak je toch al veel mee de eerste dagen haha. Super om te lezen en horen, maar mis je wel hier hoor! Geniet er nog van en ik spreek je snel weer. Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2015

een kleine wijziging!

01 Juli 2015

daar is ze weer!

09 Maart 2015

alweer bijna 4 maandjes hier!

10 Februari 2015

roadtrip met amy!

02 Februari 2015

welcome to newdegate!
Aaf

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 5809

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: