daar is ze weer! - Reisverslag uit Newdegate, Australië van Aaf - WaarBenJij.nu daar is ze weer! - Reisverslag uit Newdegate, Australië van Aaf - WaarBenJij.nu

daar is ze weer!

Blijf op de hoogte en volg Aaf

01 Juli 2015 | Australië, Newdegate

aaaii! ik zag bij m'n laatste verslag bijna 4 maanden hier.. momenteel zijn het er bijna 8! plannetje van iedere 2 weken iets schrijven gaat het niet helemaal meer worden denk!

maar oke! momenteel zit ik nog lekker gezellig in newdegate! waar ik hard aan het werk ben om centjes te sparen voor m'n vervolgreis!

vorige keer was ik gebleven bij newdegate.. waar ik daarna nog een supergave pasen heb gehad in bremer bay! na 2,5 maand 7 dagen per week gewerkt te hebben gingen we 2 dagen dicht met pasen en moesten we letter er figuurlijk moven! je kon niet in het hotel blijven en rondvragen met wie je mee kon.. ik hoefde gelukkig niks te vragen. mij werd het al aangeboden.. met jasmin en whitney naar bremer bay! echt een mega gaaf weekend gehad! met de meest mooie blauw zee en witte stranden.. een mega vette offroad trip gehad van bijna 4 uur! oooh was echt gaaf! een bbq hier en daar een super lieve familie ontmoet met 4 zonen waar we veel mee op stap zijn geweest! uiteindelijk nog een dagje extra vrij gevraagd en gekregen dus mijn pasen was top!

daarna weer hop hop aan de bak want m'n vakantie kwam er al bijna aan! ik wou namelijk eerst werken dan naar nz gaan met amy en dan weer op zoek gaan naar een ander baantje of eerst een stuk gaan reizen!
alleen m'n baas wou me heel graag terug hebben! dus na een paar onderhandelingen hier en daar heb ik besloten om na nz terug te gaan!
met de voorwaarde meer dollars en m'n second year visa! ( dat is het papiertje wat je nodig hebt om nog een jaar langer te blijven of een jaar terug te komen) dus heb ik weer goed geregeld! alleen voelde het meer als ik ga op vakantie ipv ik ga weer verder reizen! aangezien ik m'n meeste spulletjes in m'n kamer kon laten liggen! dat was ideaal!

vervolgens ging het hele dorp meedenken hoe ik naar perth kon! zodat ik niet met de bus hoef en wie me vervolgens weer oppikt! helemaal toppie! nachtje doorgebracht een voorstad van perth bij hele lieve mensen! daar nog een fles ameretto gevonden in de shop! en de volgende dag gedropt bij het vliegveld!

van perth naar melbourne en dan naar aukland! joehoe om 6 uur smorgens kwam ik aan zonder geslapen te hebben.. dan lukte niet! aardig hyper hyper! hotel van amy gevonden! en jut en jul waren weer compleet om onze campertjeeeeh weer op te halen!

nu hadden we een vrij nieuwe! meer een auto! maar reed toppie! sliep heerlijk! met dvdspeler dus ons eigen homecinema! en we waren weer on the road! heerlijk! eerste dag was wel raar om de hele dag nl te praten! hihi maar dat wende ook weer snel!

van het warme ozzie naar het koude en natte nz! was een aardige omschakeling! helaas hebben we heeeel veeeeel regen gezien! en donkere lucht! maar liet de pret niet drukken tot dansen op de campingground waar iedereen al om 7 uur te bed ging tot meebleren met de muziek.. tot lachen en gieren en brullen toe toen we in queenstown hadden besloten na de zoveelste teleursteling met het weer dan gaan we ons geld maar naar de pub brengen! haha geweldige avond gehad!

thermo kleertjes gekocht een sjaal en een muts handschoenen! een extra deken.. ik had nog een slaapzak gekocht! lagen we dan ingepakt en wil in ons huisje! zakje chips erbij wijntje erbij dvdtje aan! en ons hoor je niet klagen!

amy wilde zoooo graag met de helicopter omhoog naar de glacier en daar een hike maken! maar na 2 dagen gewacht te hebben in een plaatjse van niks en alleen maar regen regen en regen gezien te hebben hebben we de moed opgegeven en zijn we verder gegaan! maar we baalde wel enorm met z'n tweeen!

maar toen kwam het idee dan gaan we raften! nat worden we toch! en het vrouwtje van een bedrijf zei neee anuleren doen we niet! gaat altijd door! okay eindelijk iets gevonden wat we konden doen! de volgende morgen! je raad het al! morning wake up call.. vanwege extreem weer moeten we het anuleren! wij naar een info center ondertussen al aardig depri! met de vraag wat kunnen we doen met dit weer! en zeg geeen wandeltour want dat doen we niet! waarop ze lachend zei ga lekker raften! nou ook geanuleerd zeiden we! waarop ze zei ik weet wel een ander bedrijf die gaan miss wel! nou bellen en ja we konden en de mannen waar niet te houden! zo hoog en wild was het water!

nou aaf die nog nooit never heeft geraft! zat daar dus lijkbleek op de bank te wachten! pakje aangehezen.. waarna ik toen pas achter kwam de enige houvast in dat bootje is je voet onder een rol klemmen! aii! here we go! omdat het water zo hoog stond kregen we een safety boot mee met 5 mensen voor onze veiligheid! na een minuut of 10 in de boot te hebben gezeten kreeg ik meer kleur en genoot van iedere minuut! wat was dat gaaf! mooop woooop! koud maar dat voel je dan niet eens! amy lachte vanaf minuut 1 tot het eind denk! daarna mochten we in een hotpool! wat eerst nondepie pijn deed.. het vershil was iets te groot natuurlijk! en daarna zijn we naar taupo gereden! om te gaan stappen!

om vervolgens helaas ons campertje weer in te moeten leveren! 3 weken vliegen dan echt voorbij! amy weer op weg naar huis!(NL) en ik weer terug naar ozzie! en eerlijk waar het voelde echt voor mij of ik naar huis ging! zo fijn heb ik het hier!

ik heb met amy de meest gave weken meegemaakt in ons campertje in ozz maar ook zeker in new zeeland! en zal deze tijd nooit vergeten en altijd van blijven genieten, en met een grote glimlach blijven vertellen tegen iedereen over wat we hebben meegemaakt en beleefd hebben saampjes! dankjewel voor deze supergave mooie ervaring die voor mij super veel heeft betekend! en me heeft geholpen met geloven in me zelf! en genieten van ieder moment! en ook een een grote rol heeft gespeeld in hoe ik nu in m'n vel zit! en hoe ik nu tegen dingen aan kijk! super lief!en dat je maar goed weet dat ik nog vaak aan je denk als m'n muziek rondgaat in de keuken! ;-) en als ik straks terug ben in nl! gaan we zeker nog voor een goeie op stap! als jut en jul! dikke kus!

om vervolgens opgehaald te worden bij het vliegveld door jasmin die me bij de hostel dropte na een drankje! die moest naar een cursus in perth! en ik rondje gelopen door de stad! en op tijd naar bed gegaan! de volgende dag was ik jarig en was de plan om te eten in perth en een drankje te doen en de volgende dag terug naar newdegate! maar de vriendin van jasmin was ziek! dus werd het terug naar huis en verjaardag gevierd grotendeels in de auto! (5 uur) en toen gezellig in de pub!

waar ik nu alweer bijna 6 weken aan het werk ben! nondepie wat gaat het weeer hard!

waar ik enorm gewaardeerd wordt voor m'n koken en het maken van de specials.. krijg regelmatig berichtjes of complimentjes! zelfs m'n basin zette van de week een foto op fb! begin hier ook echt m'n draai te vinden! sport 1 of 2 keer in de week met withney! ga iedere zaterdag hockey en footy kijken! ga soms lunchen met jasmin of withney in lace grace! heb een tv gekregen van bridget waar ik dvd kan kijken op mn eigen kamer! en zit wel zo goed in m'n vel! en geniet van alles! begin het autorijden ook al een beetje onder de knie te krijgen en stap voort in de auto rij aan waar ik heen moet! mag ik hier ook van iemand de auto meenemen als die voor het huis geparkeerd staat! weet waar de sleutels liggen! en m'n iegen bedje bij withney in huis waar ik vaak in het weekend slaap! en dan een heerlijk ontbijtje krijg! bacon and eggsss! jammm!

over 9 dagen dan vertrekken de 2 barmeiden richting broome en daarna cairns en komen er binnenkort 2 andere! aftellen voor dat is al begonnen!

zo ik heb weer genoeg gerateld denk ik zo!
zal proberen binnenkort weer wat te schrijven!
maar zoals je miss leest ben ik aardig druk met van alles en nog wat!

en voor de mensen die zich afvragen waarom ik nog een muts draag of een sjaal! het wordt hier winter! en zit in een behoorlijk oud gebouw! met enkel glas dunne wandjes geen isolatie of niks! geen centrale verwarming een openhaard in de pub dat is de verwarming en een kleine elektische heeter in m'n room! en thats it! dus begin ook al weer aardig wit te worden! :S

ik spreek jullie snel weer!

veel liefs dikke kus..

seee yaa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Newdegate

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2015

een kleine wijziging!

01 Juli 2015

daar is ze weer!

09 Maart 2015

alweer bijna 4 maandjes hier!

10 Februari 2015

roadtrip met amy!

02 Februari 2015

welcome to newdegate!
Aaf

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 5808

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: