alweer bijna 4 maandjes hier! - Reisverslag uit Newdegate, Australië van Aaf - WaarBenJij.nu alweer bijna 4 maandjes hier! - Reisverslag uit Newdegate, Australië van Aaf - WaarBenJij.nu

alweer bijna 4 maandjes hier!

Blijf op de hoogte en volg Aaf

09 Maart 2015 | Australië, Newdegate

ff denken waar we waren gebleven...

1 januari nieuwjaarsduik in de zee! heerlijk!
vervolgens zijn we nog een nachtje bij vivianne gebleven en zijn we de volgende dag weer verder op pad gegaan! maar terug in onze hippy zeiden we tegeijk eindelijk weer thuis! ons busje was vort echt ons thuis geworden en voelde ons helemaal happy in onze hippy! en zijn we gaan puzzelen en gaan nadenken wat we wilde doen.. en kwamen we eigenlijk best snel op de oplossing.. we gaan de hippy nog een weekje langer huren en terug brengen naar melbourne.. zodat we nog een stukje verder kunnen rijden en amy moest vanuit melbourne vliegen naar thailand en ik moest werk gaan zoeken dus voor mij maakte het niet heel veel uit waar ik zat!

en zijn we uitendelijk 3 weekjes rond wezen touren in ons huisje ipv 2! helaas hadden we een kapotte koelkast vanaf dag 1 en zijn we daar toch aardig wat uurtjes mee zoet geweest met bellen en naar een garage toegaan en al! uitendelijk hebben we zelfs 2 dagen langer mogen rondrijden en kregen we het geld terug voor de boodschappen die we uiteindelijk weer kwijt waren aan onze boete wegens fout parkeren maar ach!

hebben nog heerlijk geslapen gegeten en wijntjes en carona's gedronken bij mensen in de tuin waar amy had aangebeld om te vragen of we daar mochten parkeren en slapen! reuze gezellig nachtwandeling gemaakt in 'm'n slaap! tot ik ineens bedacht in mijn droom was ik in eersel en daar horen geen geluiden van wilde kangaroo's.. toen ben ik maar terug gelopen naar m'n bed.. haha! heel m'n voeten pikzwart!

lekker rond gereden in onze bikini met een aanschietjurkje en van strand naar strand gereden.. soms was dat echt 3/4 min en dan waren we weer op een ander strandje.. heeerlijk kan ik nog met veel plezier en genietend naar terug kijken!

en het mooiste was denk ik toch wel de great oceaon road! wat is dat gaaf en indrukwekkend en mooi en adembenememd! wauw! ookal waren sommige dagen wat regenachtig en grauw! het blijft mooi en indrukwekkend! en super gave tijd gehad daar! in kleine locale pubjes en de mensen daar! nog geslapen om een scouting grond voor 12 dollar met z'n tweeen.. en op showgrounds voor een paar dolaar! geweldige tijd!

helaas moesten we ons thuis toch echt gaan inleveren.. met een lach en een traan stonden we daar dan! daag hippy!

vervolgens de taxi genomen en waren we midden in de stad! en na 5 min misten we onze hippy al! maarja!

de rest had ik al in m'n andere verslag getypt!

nu zit ik nog steeds in lovely newdegate! waar ik helaas een klein ongelukje heb gehad! ofja klein het had erger kunnen zijn! maar gelukkig heb ik geluk gehad! aangezien er een paar mensen het al weten en een daarvan zal geen namen noemen :P z'n mond niet heeft kunnen houden.. zal ik het zelf maar vertellen.. en don't worries! alles komt goed en gaat nu al stukke beter met me! dus geloof vooral de spookverhalen niet..

vorige week zondag wou ik de oven aansteken! maar omdat alles hier zwaar verouderd is.. zit er nog een ouverwetse gasoven in de keuken! en stak de aansteker in de oven en boem! een mega gasexplosie! en ik zat op m'n knieeen voor de oven..

eerst keek ik rond of de keuken niet beschadigd was.. vervolgens liep ik in de keuken en keek in naar m'n armen.. waar de haren vanaf waren geschroeid.. en toen voelde ik pas m'n gezicht.. en vroeg een meisje te hulp.. die zei ja ik kom zo ff wachten.. waarop ik zei okeej. na een minuut ofzo riep ik haar weer.. en kreeg geen reactie waarop ik denk ik begon te schreuwen kan er iemand mij helpen? en toen raakte ik in paniek denk ik want de rest is me een beetje voorbij geschoten..

koud water uit de kraan kennen ze hier niet in de zomer.. omdat het water buiten uit grote basins komt.. dus kon ook niet echt koelen..
vervolgens hebben ze mij naar het zwembad gebracht en moest ik met kleren en al daarin om af te koelen.. naderhand heb ik gehoord van de dokter dat dat het beste is geweest voor mij en dat ervoor heeft gezorgd dat de brandwonden in mn gezicht meevallen.. en mijn baas zei dat het ook goed was voor de mijzelf dat ik er zelf rustig van werd.. dat ik aardig in paniek/shock was.. en totaal niet rustig was te krijgen.. en toen ik in het water was.. de rust weer terug kwam..

uit het zwembad terug naar het hotel.. na 20 min brande m'n hele gezicht nog als hell.. m'n ogen en m'n lippen en neus het ergste.. dat ze mee weer terug brachte naar het zwembad.. maar daar raakte ik een beetje van m'n wappie af en was weak in de beentjes.. dat ze hadden besloten dat ik toch maar naar het ziekenhuis moest..

nou begint het verhaal pas echt!!

het ziekenhuis! in de auto half ingewinkeld met brandpads.. de beste die ik ook heb gehad! die verkoelde echt! kwam ik na 45 min rijden in het "ziekenhuis" aan! nou als ik m'n ogen niet de hele tijd dicht had moeten houden had ik letter en figuurlijk m'n ogen uit m'n kop gekeken! eerst moesten er een hoop formulieren ingevuld worden.. aangezien ik een buitenlander ben.. toen vroeg ik kan dit misschien later want m'n ogen en m'n gezicht en hand en arm doen echt zeer.. nee sorry formulieren gaan voor.. vervolgens kreeg ik de horen dat de dokter een dagje vrij heeft.. omg! een dokter in een ziekenhuis en in een straal van 70 km ofzo! en die heeft een dagje vrij! dus gaan we dadelijk videobellen met een andere dokter..

nouja okeej papieren ingevuld.. vervolgens nog niet gekeken naar m'n wonden of niks.. en ik vroeg na een uur aan m'n baas.. kan er asjeblieft iets met m'n ogen gedaan worden.. en brand echt.. nee sorry dat kan niet volgens het protocol.. zaten ze in boekjes te bladeren wat ze moeten doen met brandwonden wat het protocol is.. nou ze kwamen er achter dat ze moesten bellen naar het brandwonden centrum.. maar die dokter wou alleen maar met een dokter spreken en niet met een nurse.. dus dat was ook weer gauw gedaan! toen een videogesprek aangevraagd bij een plastisch chirug.. in perth das 5 uur rijden hier vandaan ongeveer.. toen waren we dus 2,5 uur verder.. die heeft van alles gevraagd en gaf me de medicijnen die ik nodig had! en blij dat de nurse me niet de zalf op m'n gezicht had gesmeerd die ze wou smeren want dan zou m'n gezicht er nog erger uit zien.. vervolgens kwamen de medijcen op de tafel! en kon ik er naar kijken want ze moesten eerst een fax krijgen waarop stond dat ik ze mocht inmemen en opsmeren! dus 4 uur later had ik m'n eerste oogdruppel in m'n ogen zalf op m'n gezicht en hand en arm... en de eerste pijnkillers..

vervolgens moest ik daar eigenlijk 4 uur blijven of de hele nacht.. maar omdat er geen dokter was moet ik om 6 uur naar huis.. dus om 1 uur was het gebeurd en om 7 uur was ik terug... nou ze hadden me dus pijnstillers gegeven.. de autorit naar huis voelde als een vliegtuig.. ik praatte nl en engels door mekaar.. ik was zo sloom als het maar zijn kon.. maar echt pijn had ik niet.. ik was alleen bezorgd en gestessd over m'n gezicht..

volgende dag wakker geworden.. deed alles behoorlijk zeer en wou ik naar de wc lopen! nou de poetsvrouw en m'n baas stonden op de gang! die hebben ze moeten lachen! of ik alweer of nog steeds gedrogeerd was.. oftwel ik was nog niet helemaal bekomen van de pillen van de nacht..

de dag aardig doorgekomen.. wel flink moe geweest en m'n pillen genomen... de nacht was echt een ramp aardig flinke koorts gehad en voelde me eigen gewoon zwaar beroerd en ziek.. de volgende morgen zei de poetsvrouw.. in de auto en ik breng je terug.. ik zei nou dat hoeft niet ik red me wel.. in the car.. now! okeej okeej..

daar weer onderzocht enzo.. kreeg ik te horen dat ze me teveel codinne hadden gegeven dat de dosis veelste hoog is voor een slange jonge vrouw.. nou nou nou..

pillen afnemen.. is bij aaf sterk vertaald geen pillen meer voor aaf! en heb het gewoon gehouden bij paracetamol! en m'n hand moest verbonden worden.. want daar was een aardig blaarvorming aan de gang! maarja ja hier in de tijd staan ze stil denk.. echt verband voor brandwonden hebben ze niet.. dus hadden ze second skin opgeplakt maar dan droog op de huid.. en dat deed na een paar uur zo zeer.. maarja dokter zegt dat het goed is.. dus laat er maar op.. de dag erna weer terug om het eraf te halen! trekt die alles eraf! nou toen kon ik wel huilen.. ons smam zei altijd laat de blaren heel en zeker niet aankomen.. gingen ze vervolgend de hele blaar kapot knippen en met en pincet de huid los trekken.. om vervolgens weeer het zelfde spul op te plakken.. nou ik was kwaad in de auto! en toen ik terug kwam! heb ik ff gezegd tegen m'n baas wat ik er van dacht!

nu ben ik gisteren geweest en heeft die zelf gekeken hoe het werkt als die dat spul eraf trekt en heb ik gezegd dat ik het er niet meer terug op wil en gaf me gelijk.. toen heb ik dingen opgesomd wat die er beter op kan doen.. wat we in nl ook doen.. maar alles wat ik riep hadden ze niet.. en stonden ze net als een stel werklui in de bouwmarkt in de schroeven la te zoeken wat ze zullen gebruiken.. echt zo gaat het het hier! nu heeft ie wel opgeschreven wat ik bedoelde en hij ging het googlen voor de volgende! fijn!

maar ik denk dat iedereen ongeveer wel weet hoe aaf is..! ik mocht natuurlijk niet werken! dat vond ik misschien nog van het feit van m'n gezicht het ergste! ik de hele dag daar zitten en niet mogen werken.. dus iedere keer als ik de dokter zag.. mag ik al werken? nee.. een week niet.. anderhalve week niet!

nou gisteren kwam ie binnen en zei die wat ziet je neus er toch goed uit! waarop ik antwoorde.. dus ik mag gaan werken.. oooh dutchie! ja ja als je maar een handschoen draagt voor je hand!! ik zei dan hop dat verband erop.. want de lunch begint bijna!

dus nu ben ik weer heelrijk aan het werk! en de littekenzalf voor m'n gezicht is de beste ooit! valt bijna niks meer van te zien in mn gezicht! alleen nog een beetje last van m'n vingers en m'n hand.. en nog wat moe van de schrik en miss een beetje gas..

dus zo als jullie kunnen lezen! maak je geen zorgen! ik red me hier prima! alles komt goed! en ik ga weer gewoon lekker verder met waar ik gebleven was.. oftewel lekker genieten van het mooie australie!

ik heb weer genoeg gebabbeld denk!

en de bieb gaat weer bijna dicht!

dus voor iedereen een hele dikke kus!

and see ya later!

and owjaaah!! we gaan weer verder op roadtrip! van 1 mei tot 20 mei zijn we te vinden in new zeeland! gezellig met amy! heb ik al zin in! dus tot eind april ben ik nog te vinden in de newdegate hotel! dus als je iets wil sturen weet je me te vinden :P

  • 10 Maart 2015 - 08:48

    Lonneke:

    Jeeemig.. je maakt t mee zeg, aan de andere kant van de wereld. ;)

    Heel veel plezier! X

  • 10 Maart 2015 - 08:48

    Lonneke:

    Jeeemig.. je maakt t mee zeg, aan de andere kant van de wereld. ;)

    Heel veel plezier! X

  • 22 Mei 2015 - 10:17

    Margreet:

    Hoi Aafke, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Fijn dat je het zo goed hebt in het verre buitenland. Ik heb geprobeerd om je te bellen om je even persoonlijk te kunnen feliciteren maar ik kwam niet door. Morgen probeer ik het nog een keer. Wens ik je voor nu een hele gezellige verjaarsavond. Liefs en groeten, Margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Newdegate

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2015

een kleine wijziging!

01 Juli 2015

daar is ze weer!

09 Maart 2015

alweer bijna 4 maandjes hier!

10 Februari 2015

roadtrip met amy!

02 Februari 2015

welcome to newdegate!
Aaf

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 5806

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: