roadtrip met amy! - Reisverslag uit Newdegate, Australië van Aaf - WaarBenJij.nu roadtrip met amy! - Reisverslag uit Newdegate, Australië van Aaf - WaarBenJij.nu

roadtrip met amy!

Blijf op de hoogte en volg Aaf

10 Februari 2015 | Australië, Newdegate

here we go! het verslagje van onze roadtrip in onze hippievan!

ik had dus een stap overgeslagen bij m'n vorige reisverslag! dus we gaan nu weer terug naar brisbane! dat was dus 23 dec! wow dat klinkt nu echt ver weg! maar goed.. we gingen vanuit onze hostel met de trein naar een stuk industriegebied net buiten brisbane waar we een taxi regelden en op onze bestemming aankwamen waar onze hippie stond..

waar we een heel leuk dozig vrouwke hadden die onze verder hielp! die sprak meer frans dan engels en dan tegelijk in een zin.. en ook zo dozig was dat ze kopies had gemaakt van onze rijbewijzen en paspoorten en op een gegeven moment begon over tol wegen want dat hebben jullie ook.. en amy en ik keken elkaar zo aan.. ja miss 1 of 2 ergens in zeeland bij de tunnels maar verder.. nee wij hadden heel veel tolwegen in Duitsland! OMG wij komen uit Nl zoals je ziet aan onze ID's.. had die muts overal ingevoerd dat we duitsers waren! toen na een poosje kregen we de sleutel.. en mochten we gaan! joehoeeeuw!

amy achter het stuur en aaf was de aaf aaf! oejoei.. kaart lezen.. op zoek naar de aldi! want dat had amy al uitgevonden dat die niet heel ver weg was! muziekje aan! snollebollekes op vol 50 mee zingen met marco borsato en meezwieren en zwaaien met nog meer carnavals muziek en gaan met de banaann! eerst ff inparkeren! owjee daar gaan we...maar nee hoor woop woop en amy draait aan het stuur of ze al jaren in dit ding rond rijd.. links rijden heeft ze ook geen moeite mee!

bij de aldi geweest busje vol geladen en hop naar de eerste stop maarja waar gaan we heen! we gingen rijden zonder tom tom gewoon links recht rechtdoor afentoe wat afwisseling en we zien wel.. zo kwamen we in surfers paradise.. waar we een super gave spot hadden aan de zee.. twas wel illegaal maarjah.. als je je gedraagd en niet te veel herrie maakt zal niemand er wat van zeggen zei een surfdude..

de volgende morgen werden we daar dus wakker! keken we uit ons raampje en was het dus een of andere druk bezochte surfplek! haha stonden we daar.. tussen 50 geparkeerde auto's met alleen maar surfdudes en girls..hihi

vanauit daar gingen we naar een van de places waar je moet geweest zijn! byron bay! een hippie plaatsje waar alles zwaar relaxed is en de mensen zo aardig zijn! alleen was het daar ten strengste verboden om aan de straat te parkeren.. dus hadden we een hostel gevonden waar we op de parkeerplaats mochten staan.. toen was het de dag van kerstavond.. en dachten wij we gaan eerst ff lekker buiten zitten op onze parking daarna douchen enzo en dan eten koken.. maar we zaten net en kwamen andere backbackers en vroegen of ze er bij mochten zitten..nou na 10 min zaten we dus met z'n 8en op de parking alweer een paar dagen niet gedouched en daarna gingen we mee wat drinken in de pub in de hostel.. wat ons diner was op kerstavond! haha chips tim tam koekjes en een fles wijn!

in airley beach had ik een kettingkje gekocht voor amy als kerstkadootje maar die muts in de winkel had geen inpakspulletjes dus had ik alleen een kettingkje.. en als je bijna 24 uur altijd bij elkaar bent probeer dan maar eens kadopapier of kadozakje te kopen.. want ja ga dat maar eens afrekenen.. waarom koop jij kadopapier.. dus in de meeste winkels in brisbane en omgeving ligt her en der wat kadoozakjes rond te slingeren tussen de chips en de chocolade ofzo.. want dan waren we in een winkel en ging ze helemaal naar achter dat ik ja dit is het moment.. rende ik gauw naar de kassa en dan hoorde ik aaaf! sh*t weer niet gelukt ff gauw dumpen! jaah hier ben ik! nouja dan maar op z'n backpackers had nog wat vetvrij bakpapier achtig iets gevonden en een rolletje tap.. en zo had ik het maar ingepakt! en gegeven met kerstavond..

toen was het kerst! wij haden ons al een paar dagen lopen lekker maken met kerst gaan we lekker eten.. en een goed glas wijn erbij en jammie jammie daarna gaan we op stap!! nou helaas dat was dus een grote domper! hier is alles maar dan ook echt alles dicht met kerst! alleen de tankstation was open en de afhaalpizza een paar uurtjes! dus onze lunch met kerst was.. knakkies met turksbrood op de parkeerplaats van de woolworths.. en ons diner! hahah je raad het al! pizza met knoflookbrood op onze parking bij de hostel met romantisch licht van de bouwlamp! wat we dus eigenlijk gratis hadden.. want we hadden nog niet gedronken en een andere backpacker wou nog naar het strand.. dus amy had die ff weggebracht voor 20 dollar voor een ritje van nog geen 5 min..

de dag erna! was het de hele dag heeerlijk weer! en hebben we foto's gemaakt op het strand met onze kerstmuts op! en veel gelachen want aaf ging ook een stukje rijden! nou dat was dus helemaal niks.! want de in de van zit een schot tussen de bestuurderstoel en het bed.. dus de stoel kan niet zo ver naar achteren! en mijn lange stelten pasten dus maar net tussen de stoel en de pendalen! maar na 10 min kreeg ik mega kramp! want ik kan m'n voet dus niet helemaal strekken als ik de pendaal in stamp.. en dat links rijden kreeg amy het spaans benauwd van! toen kregen we een buitje! oftewel een stortbui! en lagen we lekker in onze prive bioscoop een film te kijken! na de bui gingen we naar buiten en ik denk dat er wel honderd muskito's waren! ik had wel 100 bites alleen op m'n rug!

en omdat onze bikini's nat waren had ik mijn bikini opgehangen aan de achter ruitenwisser! maar ik werd helemaal kneitergek van de muskito's en amy ook dat we zeiden we gaan nu van die spuitrommel kopen! dus stapte in de auto en reden aan! terug op de parking zag ik onze handdoek liggen en dacht ik oooww neee.. alleen m'n bikini broekje was nog blijven hangen ergens op het dak.. maar m'n top was weg.. terug gereden maar konden hem niet meer vinden..

in byron hadden we besloten om naar sydney te gaan met oud en nieuw! dus mijn grootste droom kwam uit! ik ging het mooiste vuurwerk kijken! ow wat was ik blij! amy had op fb een berichtje geplaats of iemand wist waar we onze van konden parkeren! en we hadden meteen reactie! we mochten onze wagen parkeren bij een nederlandse vrouw die in sydney woont! joehoe!!

maar eerst gingen we nog op bezoek bij een maatje van amy.. die aan het werk was in een hostel in coffs harbour! waar we dus eigenlijk alleen maar regen regen regen en nog eens regen hebben gezien! een paar uur was het droog en gingen ze vanuit de hostel kajakken en standboard peddelen.. nou daar zat jut en jul samen in een kajak! ik dacht ik zal maar achterin gaan zitten aangezien ik wat langer ben.. anders ziet amy ook niks.. maar ik kreeg op een gegeven moment geen bloed meer in m'n benen en een been sliep al.. en amy zat uber relaxed voorin en paddelde gewoon relaxed door.. dus ik vroeg jeetje hoe zit jij.. dus ze kijkt om en begint kei hard te lachen! hoe ik daar half onderuit gezakt in de kajak lag! als je nu nog het word kajak zegt begint ze vast en zeker weer kei hard te lachen.. ze zei gewoon kleermakers zit lekker relaxed.. nou ik ook in kleermakers zit.. maar dan staken m'n knieen te ver uit en kon ik niet peddelen.. en het boodje schudde een beetje dus keek vooruit en zag dat mevrouw helemaal dubbel lach van het lachen! nou en bedankt we keren weer om! en gaan terug..

daarna gingen we naar sydney! nu is het de 30ste van december en moesten we een stukje rijdennn 550 km vooruit.. dan hoor je ook op de tom tom neem de eerste afslag vervolgens ga 365 km rechtdooor! owkeej!

in sydney aangekomen ontmoette we vivianne! zo lief mens! we mochten binnen komen en schonk wat te drinken in! ze vertelde dat ze al 28 jaar in australie woonde.. en mochten in haar bed slapen..op de bank konden we televisie kijken en 's ochtens maakte ze een heerlijk ontbijtje voor ons zo lief! ze heeft ons ook nog weg gebracht naar het station! zodat we optijd in de stad konden zijn! want het word druk en je moet zeker voor 2 uur binnen een bepaald hek zijn anders heb je geen mooi plaatsje voor het vuurwerk.. daar zaten we dan om half 2 's middags op de absorvity hill midden in sydney want dat moest de op een na mooiste spot zijn! de mooiste spot was om 11,30 al vol!

gelukkig konden wij gewoon lekker gaan liggen in het gras.. en hebben ons wel vermaakt.. dan heb je om half 9 kinder vuurwerk en om 12 uur het grote knalfestijn! wauw wauw wauw wauw! we wisten niet waar we moesten kijken! echt zooo mooi en zooo gaaf! en hard! en echt dit was zooo ontzennend mooi! dubbel en dwars het wachten waard! oooh echt!

maar het was een family spot! dus geen alcohol! we gingen dus zo nuchter als iets het nieuwe jaar in! na half 1 op zoek naar een kroeg! dat was toch niet zo makkelijk als wij dachten.. of ze gingen al dicht of je moest mega veel entree betalen! eindelijk om 2 uur hadden we een kroegje gevonden! nou die drankjes smaakte als de best! na de hele dag water te hebben gedronken en een wrap te hebben gegeten!

onze vivianne was een beetje bezorgd.. maar we waren dus om 6 uur terug met de trein.. hebben een paar uur geslapen en hebben onze nieuwjaarsduik genomen heerlijk in de zee!

nu is het 1 januari.. en vertel de volgende keer weer verder!
zal het snel doen.. want ik merk nu al dat het moelijker wordt om terug te denken wat ik allemaal uitgespookt heb.. omdat ik zoveel meemaak hier!

tot snel weer!

veel liefs uit het owzo hete newdegate! waar het momenteel 43 graadjes warm is!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Newdegate

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2015

een kleine wijziging!

01 Juli 2015

daar is ze weer!

09 Maart 2015

alweer bijna 4 maandjes hier!

10 Februari 2015

roadtrip met amy!

02 Februari 2015

welcome to newdegate!
Aaf

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 5797

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: