welcome to newdegate! - Reisverslag uit Newdegate, Australië van Aaf - WaarBenJij.nu welcome to newdegate! - Reisverslag uit Newdegate, Australië van Aaf - WaarBenJij.nu

welcome to newdegate!

Blijf op de hoogte en volg Aaf

02 Februari 2015 | Australië, Newdegate

hellow! we slaan even een stapje over in m'n reisverslag..
ik zal later de campervan story vertellen!

maar eerst zal ik jullie vertellen waar ik nu zit!
aangezien ik niet of nauwelijks bereikbaar ben met de telefoon en een hoop appjes ontvang en belletjes op m'n nl telefoon hoe het nu gaat!

nou het gaat hier echt op z'n aussies! eerst dacht ik waar ben ik nu weer aangekomen.. maar na een weekje begin je eraan te wennen en meet je zo wat locals die erg gezellig zijn en kom je ook nog eens ergens..

maar ik was dus in melbourne! op zoek naar een job.. en had op een hoop dingen gesoliciteerd tot farmersknechtje tot kok van au pair tot vanalles money is money dacht ik.. dus had ook gesoliciteerd op een baan in perth.. oftewel aan de ander kant van aus. maar ik hoorde maar niks. toen zat ik dinsdag op een bankje te genieten naar straatmuziekantes.. die trouwens hier echt super goed zingen.. kan ik wel uren blijven zitten.. maar toen ging m'n aus telefoon.. owkeej daar gaan we dacht ik.. dat was dus Dwight.. en hij had mijn brief gekregen van z'n mate.. of ik niet voor hem wilde werken want hij zocht nog een kok. want ik had eigenlijk gesoliciteerd om te koken voor 9 mannen en hun kamers schoon te maken.. maar Dwight wou graag dat ik voor hem wou koken en of ik dat leuk vond. kreeg m'n eigen kamer en ontbijt en diner krijg ik van hun. dus ja owkeej ik zei enthousiast ja en had nog ff snel op internet gekeken.. en dacht okeej let's go! niet wetend dat de reis toch iets ingewikkelder was dan ik dacht!

want hoe kom je in newdegate vanuit melbourne.. aangezien er een bus vanuit perth naar newdegate gaat moet je eerst naar perth! maaar de bus gaat maar 3 keer per week en alleen om half 8 in de ochtend.. dus ik moest eerst een stuk vliegen.. dan daar een nachtje blijven en de volgende dag kon ik met de bus verder!

in de bus.. op de ooskust heb je twee bussen die dus de hele dag rijden om alle backpackers rond te kunnen zwieren.. dat hebben ze hier niet.. ik zat dus als enige backpacker in een bus met alleen maar locals.. die dus op vrijdag een weekendje bij iemand op bezoek gaan. of drie kinderen alleen in de bus met hun knuffel in de hand en een zakje chips want die gaan logeren bij opa en oma! geweldige reis! en iedereen vroeg zich toch af als we ergens stopte waar ik toch heen ging! en iedereen begon steeds harder te lachen als ik zei newdegate! na een ritje van 5 uur in inderdaag helemaal niks! links zie je het zelfde als rechts! wat verdord gras met wat struikjes en zand zand zand en nog eens zand. kwamen we aan in newdegate!

ik uitgestapt! en de chauf stond daar met een smile on his face echt van oor tot oor! en maar lachen hier heb je je koffer en als je het niet bevalt de eerste mogelijkheid om weg te gaan is maandagmiddag! enjoy!

nou daar sta je dan poepie heet! aan een weg zit dus een roadhouse een postoffice een klein winkeltje en jaja het hotel met de bar/pub. dat is newdegate met daarom heen een paar huizen waar de mensen leven en ver daar omheen de locals met de boerderijen! en thats it!

eenmaal binnen gekomen wat papieren enzo getekend kreeg ik m'n kamer toegewezen.. met een groot twee persoons bed!:D niks niet delen lekker dwars over het bed heen liggen! en de badkamer is op de gang! en heb een balkon! helaas geen airco of ventilator. en het word hier heeet!

nou dan hop aankleden en we konden alweer aan de gang want ik mocht meteen aan de slag! in de keuken. de menu kaart! is dus
steaks! hamburgers! fisch en chips! heel veel prawns! daar zijn ze hier dol op! en chicken op allerlei manieren gebakken dan hebben we een dag pizza night en bakken we zelf pizza's in de pizzamachine.. en zondag is het roast night! dan maken we iets met de oven. gisteren was het beef! en wauw! wat een gaaf stuk vlees! en lekker dat ie was! en dan hebben we ook nog pasta night! en specials dan mag ik iedere dag zelf iets bedenken en maken en dat is dan wat ze ook nog kunnen bestellen!

dwight was me alleen vergeten te vertellen dat het wel de bedoeling was dat ik de keuken alleen ging runnen! dus ik zat daar owkeej.. dus vrijdag en zaterdag had zijn vrouw Liza mij geholpen met waar alles staat en hoe ze het allemaal deed.. en zondag deed ik alles al alleen en de rest van de week ook!

alleen op vrijdag dan komt er iemand mij helpen! vrijdag is het hier aces night! iedereen begint al vroeg met drinken en bij ieder drankje die je koopt krijg je een nummertje om half 10 wordt er een nummertje getrokken en diegene mag een kaart pakken uit een stok kaarten als je dan de ace trekt win je dus het geld bedrag wat dus met iedere week wordt verhoogd. nu staat de teller op 2600 dollar dus de moeite waard.

verder werk ik hier gewoon iedere dag! 7 dagen per per en vrij/za/zo hebben we lunch en doordeweeks begin ik rond 17.00 tot 22.00 en de luch dan begin ik om 11.15 tot 15.00 ofzo dat verschilt nogal met hoeveel werk ik heb! misschien dat er dadelijk meer lunchdagen bij komen de zomervakantie is hier net voorbij! de kinderen hebben vandaag weer hun eerste schooldag!

afgelopen weekend ben ik dus mee geweest met wat locals op de afterpary! want de bar sluit om 12.00 en dan hebben ze toch nog niet genoeg op.. en gaat er nog voor aardig wat dollars over de toonbank voor take aways.. hele flessen en dozen.. en gaat iedereen naar iemand.. nou was het chooca's place haha mafketel.. heeft een hele bar in z'n huis gemaakt en disco lampjes opgehagen en al!

de dag erna was het after party in de bos.. moet je dus ff voorstellen.. je neemt een bos met wat kleine boompjes.. en rijden daar heen met de farmerscars.. want die kunnen we tegen een stootje als ze apenzat in de auto rondrijden.. dan hebben er twee flinke boxen achterop staan! en gaan de muziek vol open.. de drank komt te voorschijn! en haladijee we hebben een afterparty op z'n newdegate's!

hahaha gisteren was ik net klaar met m'n lunch shift! en moest ff komen kijken buiten! want twee locals hadden dus een bus gekocht.. en helemaal ingericht als een campervan alleen dan in het groot! met geluidinstalatie erin en wel.. of ik mee ging voor een roadtrip! ik had toch niks beterz te doen en stapte dus in! en hop daar gingen we! dat was echt gaaf! binnenkort ging die zich een dag ziek melden en dan moet ik een day off aanvragen en gaan we naar de kust rijden! want ik mis de zee!

vandaag ben ik mee geweest naar de farm van m'n baas!
die heeft een 'kleine' boerderij met maar een paar schapen.. het zijn er maar 4000. die dus gescheerd moeten worden! en ik wou maar al te graag mee! dus ben daar vanmorgen geweest! haha ff 600 schapen scheren per dag.. maar hij huurt daar mensen voor in! die krijgen per kop betaald.. en drie vrouwen die de wol sorteren en inpakken..

en 4 mannen die dus de hele dag door schapen staan te scheren.. twee ozzies en 2 kiwi's.. kiwi's zijn hier dus overal op de boerderijen! en zijn echt altijd zat.. kiwi's zo noemen ze hier de mensen uit new zeeland.

daarna ging ik met m'n baas nieuwe schapen opdrijven! aangezien z'n land zo intens groot is.. ownee het is maar klein.. kleine farmer.. sorry! maar we gingen dus op zoek naar een kudde van 1000 schapen.. de jongste groep.. die die gisteren al een stuk had verplaatst.. en vadaag dus weer een stuk.. want het is te ver lopen voor de beesten met deze hitte.. anders gaan ze dood ergens halverwege de rit..

nou ff een kudde zoeken en dan rijden we we weer terug.. een uur later hadden we de kudde pas gevonden.. al die tijd alleen maar rond gereden! ik had er echt van genoten! en dan met de hond en de auto de schapen naar de goede kant opdrijven! die hond haha! die had er op een gegeven moment geen zin meer in.. want bij de oudere schapen heb je altijd 2 leiders die de groep een beetje leiden..

maar bij deze jonge schapen hebben nog geen leider en weten dus helemaal niks. hahah en schapen zijn echt domme domme beesten.. niet normaal.. dus die hond had het hard te halen! met de hitte.. op een gegeven moment sprong die terug achterop de car! en keek zo van zoek het maar uit..ze heet had het beestje het!

ik ga weer verder..

aan de kook! spreek jullie later weer!

woensdag hopelijk komt er een nieuwe simkaart aan.. want de post duurt hier ook lang! en dan ben ik hopelijk weer bereikbaar!

heb wel een nieuwe telefoon gekocht voor m'n nl telefoonnr! dus die doet het weer! en met m'n aus telefoon heb ik alleen bereik bij de bieb! daar hebben ze wifi!

heel veel liefs

en tot de volgende keer maar weer!

dikke kus!


  • 02 Februari 2015 - 10:02

    Familie Huijbregts Bergeijk:

    Ha die aaf! en jij maar denken dat wintelre ongeveer aan het einde van de wereld lag! haha. Fijn dat je werk hebt. Lekker koken in je eigen keuken. Hopelijk ben je het nog niet verleerd? geniet van je avontuur. Kusje van gijs en lieke!

  • 02 Februari 2015 - 18:56

    Cindy Keijsers:

    Hé Aaf,

    Heerlijk om weer iets van je te horen.
    Fijn om te lezen dat je het feesten nog niet verleerd bent.
    Heb het fijn daar!!! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Newdegate

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2015

een kleine wijziging!

01 Juli 2015

daar is ze weer!

09 Maart 2015

alweer bijna 4 maandjes hier!

10 Februari 2015

roadtrip met amy!

02 Februari 2015

welcome to newdegate!
Aaf

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 5799

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: